Ürünler

Diş açma & Kaplama

Diş açma ve Recamic Kaplama, yeni bir MICHELIN lastiğinin ilk ömür performansının devamını sağlayan teknolojilerdir.

MICHELIN lastiklerinizin bu performanslarından faydalanmak için bu tecrübeleri inceleyiniz.

Diş açılması işlemi, MICHELIN ağır vasıta lastiklerinin diş derinliğini 3 ila 4 mm daha artırılma işlemidir. Bu işlem %100 emniyetlidir. Bu sayede, kilometre performansınız artaraken, yakıt tüketiminiz azalır ve lastiklerinize yeniden yol tutuş kabiliyeti kazandırırsınız.

Daha fazla emniyet!

Michelin, 2 - 4 mm derinlik kaldığında diş açma işleminin gerçekleştirilmesini tavsiye eder.

Profesyonel çalışma ortakları ağı olan bayilerimiz tarafından gerçekleştirilen Diş açma işlemi, güvenlidir. Zira daha tasarım aşamasından öngörülerek lastikler ona göre üretilmiştir.
Talimatlarımıza uygun olarak gerçekleştirildiğinde, Diş açma işlemi, bir koruyucu kat sayesinde karkasa zarar vermez.

Yeni MICHELIN lastikleri üretilirken, Sırt bandı alt katmanı, genel performansını olumsuz yönde etkilenmeyecek şekilde ve yapılacak uygulamaların güvenliği için yeterli kalınlıkta üretilir (4 - 5 mm).

Optimize yol tutuş

Diş açma ile, 6 - 8 mm arasında bir diş derinliği oluşur. Diş derinliği, yarı eskimiş bir ağır vasıta araç lastiğininkine yakın duruma gelir. Lastiğiniz güvenli bir sürüş için optimal yol tutuşa kavuşur.

Islak zeminde, aracınızın diş açılmış lastikleri lastiklerin diş açılmamış haline oranla yaklaşık %10 oranında daha fazla yol tutuş ve hareket kabiliyeti kazanır.(1).

(1) Michelin Referansları – cilalı beton üzerinde gerçekleştirilen test

Daha uzun ömür

MICHELIN lastiklere diş açılması, lastik kaplama seviyesine ulaştığında diş derinliğini 6 ila 8 mm ye çıkararak lastiğin kullanım ve km ömrünü uzatır. Böylece, %25’e varan ilave kilometre ömrü sunar!

Daha az yakıt!

Lastiklerin dönme direnci aracın yakıt tüketimini doğrudan etkiler.

Diş açma seviyesine ulaşan lastik deseni yol ile temas anında daha az deforme olur, lastik daha az ısınır ve sürüşe daha az direnç gösterir, böylece yakıt tüketimi azalır. Lastiğin dönme direncinin en düşük olduğu evrede gerçekleştirilen diş açma, bu evrede yeniden lastik almanıza gerek kalmadan daha fazla kilometre yapmanızı sağlayarak yakıt tüketiminde tasarruf etmenizi sağlar.

Çevreye saygı!

Resmi düzenleme

MICHELIN lastiklerine diş açılması, ülkemizde ve Avrupa ülkelerinde yürürlükte bulunan yasalara ve Avrupa düzenlemesine uygundur. Bir çok ülke yasal düzenlemelerinde, ağır vasıta lastiklerine diş açılabilmesi için lastik yanağında «REGROOVABLE» işaretlemesinin veya «U» sembolünün bulunmas ve işlemin üretici talimatlarını uygulayan yetkili şahıslar tarafından gerçekleştirilmesi şartı ile mümkün olabileceğini belirtmektedir.

Diş açma, ETRTO (European Tyre and Rim Technical Organisation) tarafından tavsiye edilen bir uygulamadır.

Bu alanda öncü olan MICHELIN, kaplama operasyonunu bir asırdan beridir gerçekleştirmekte ve MICHELIN karkasın potansiyel gücüne dayanan, teknolojisini ara vermeksizin geliştirmeye devam etmektedir.

MICHELIN tecrübesi

Michelin, bir asıra yakın bir süredir ağır vasıta araç lastikleri için kaplama tekniklerini kullanmaktadır.

Lastik sırtı kaplama, havacılıkta onlarca yıldır kullanılmaktadır. Bir uçak lastiği, çok zorlu kullanım koşullarında kullanımda 6 ila 8 defa kaplanabilmektedir .

Yeni lastik ile aynı performans

MICHELIN Recamic® yeni lastik ile aynı deseni, aynı ebat özelliklerini sunar . Michelin Recamic®, aynı kullanım ömrü için, ebatların bir çoğunda, yol tutuş açısından yeni bir ağır vasıta araç lastiği ile aynı performansı performansı sağlar.

MICHELIN Recamic®, Michelin Durable Technologies® (Dayanıklılık Teknolojileri) teknolojilerinin tamamını kullanır: Tower Pump, Carbion, Lamel 3D...

Daha fazla ekonomi!

MICHELIN Recamic®, kilometre başına maliyeti azaltır.